Sākoties ekonomiskajai krīzei, daudzi vēlas ekspluatēt nedārgu automašīnu. Kādu automašīnu lētāk ekspluatēt krīzes laikā? Lai atbildētu uz šo jautājumu, Linkerr analizēja auto dīleru viedokli. Kādi modeļi ir maksimāli uzticami, nedārgi apkalpošanā, ir augsta vērtība sekundārajā tirgū?
Tradicionāli masu automašīnu drošības reitingos atrodas korejiešu ražotāji, piemēram, KIA un Hyundai, šo automašīnu vērtība šobrīd ir no 12 tūkstošiem eiro. Populārākie Rio un i30 modeļi šobrīd ir aptuveni 13-15 tūkstoši eiro bāzes komplektācijā. Tie ir uzticami automobiļi. Cenu diapazonā līdz 25 tūkstošiem eiro ražotāji no Korejas analoģiski notur līderpozīcijas.
Līdz 30 tūkstošiem eiro var iegādāties dažas tradicionāli uzticamas japāņu markas: Nissan, Mitsubishi, Toyota. Piemēram, var izvēlēties Mazda CX-5, kas pateicoties atmosfēras dzinējam un klasiskajai automātiskajai pārnesumkārbai nerada problēmas īpašniekiem. Starp sedaniem 20-30 tūkstošu eiro robežās var atzīmēt Toyota Camry, Hyundai i30 Fastback, KIA Optima.
Pēdējos gados, saskaņā ar statistiku, japāņu zīmoli paliek kvalitātes līderi. Otrreizējā tirgū japāņu un korejiešu markas ir visdrošākie auto.
Labākais “pretkrīzes automobiļa” formāts ir tehniski vienkāršs variants ar atmosfēras dzinēju un mehānisko vai klasisko automātisko kārbu, kas ir vecums līdz 5 gadiem un ar nobraukumu līdz 100 tūkst. km, savlaicīgu un kvalitatīvu apkalpošanu.
Vislabāk izvēlēties vidējās klases automašīnu vidējā komplektācijā, jo tas ļauj minimizēt ekspluatācijas izmaksas. Pēc dažiem gadiem modeļi zaudē cenu sekundārajā tirgū pavisam nedaudz, kas ļauj izdevīgi pārdot automašīnu, ja nepieciešams.
Nedārgi “eiropieši”, piemēram, Renault, Citroen, Volkswagen Polo, kā arī daži “korejieši” (Hyundai Solaris), “japāņi» (Mazda, Mitsubishi) zaudē 30% no savas vērtības pēc 2 – 3 gadiem.
Volkswagen Passat, viens no vidējās klases līderiem, saglabā līdz 70% no sākotnējās vērtības pēc 3 – 5 gadiem, bet Hyundai Genesis – 42,5%.
Automobiļi no 20 līdz 30 tūkstošiem eiro ir visizdevīgākie, jo sekundārajā tirgū pieprasījums pēc tādiem auto stabili augsts, kas garantē pietiekami augstu auto vērtību pēc dažiem gadiem. Vislabākie piemēri šādiem pirkumiem ir Toyota modeļu sērijas bestselleri, piemēram, Camry un RAV4.
Sākoties krīzei, cenas var uzlidot, tāpēc automašīnas pirkšanu labāk neatlikt un iegādāties vai nu to, kas ir rīcībā, vai fiksēt šo cenu un saņemt auto pēc pasūtījuma vēlāk. Iegādājoties automašīnu, iepriekš jāaprēķina tā atlikušo vērtību, lai pārstāvētu transportlīdzekļa paraugcenu pārdošanas gadījumā.
Ja jaunā auto iegāde nav iespējama finanšu dēļ, ir vērts pievērsties automašīnu segmentam ar nobraukumu. Volkswagen Polo Sedan ar cinkotu virsbūvi, Hyundai i 30 un KIA Rio, kā arī Nissan Qashqai ar mehānisko pārnesumu kārbu vai variatoru ir diezgan praktiski, salīdzinoši lēti.